Prijeđite na glavni sadržaj

Tribina: "Društvena odgovornost medija"

Vrijeme
16.4.2013. 18:00
Lokacija
Pravni fakultet, Trg maršala Tita 3, dvorana 3
Tribina: "Društvena odgovornost medija"

Voditelj

  • Prof. dr. sc. Stjepan Malović

Predavači

  • Prof. dr. sc. Stjepan Malović
    Društvena odgovornost u masovnom komuniciranju
  • Mirjana Rakić
    Javna TV: u službi građana ili političara?
  • Dr. sc Danko Plevnik
    Javnost ad hoc društvenosti i partitokratskih interesa
  • Nenad Bakić
    Korijeni neslobode javnih i poslovnih medija

Stjepan Malović - Društvena odgovornost u masovnom komuniciranju

„U novinarstvu, informacija se shvaća kao društveno dobro, a ne kao roba, što znači da novinar dijeli odgovornost za informaciju koju prenosi i da je stoga odgovoran ne samo onima koji kontroliraju medije već, u konačnici, najširoj javnosti, uključujući i razne društvene interese. Društvena odgovornost novinara zahtijeva da on u svim okolnostima postupa u skladu s osobnom savješću”.
Ova UNESCO-ova definicija može se primijeniti na masovno komuniciranje u cjelini, pa i na danas neizbježne društvene mreže.

Danas je doslovce svatko u mogućnosti kreirati poruku i poslati je milijunskom auditoriju. Pregršt je primjera planetarno uspješnih poruka koje su emitirane na YouTube i sličnim kanalima za distribuciju poruke. Samo nebo je granica za tisuće potencijalnih uspješnih komunikatora. Jesu li oni svjesni da postoji i društvena odgovornost?

Stanje u hrvatskim medijima, a i šire gledano u masovnom komuniciranju općenito, vrlo je loše. Prevladavaju senzacionalizam, trivijalnost, povrede ljudskih prava i privatnosti, manipulacija…
Istraživanje ugledne agencije za istraživanje javnog mnijenja, GfK, o povjerenju građana u institucije, vrlo rječito ukazuje na to da medijima građani ne vjeruju i to u kontinuitetu od nekoliko godina.

Danko Plevnik - Javnost ad hoc društvenosti i partitokratskih interesa

Pokušat ću elaborirati interakciju tipova medija i tipova društvenosti. Definirati oblik društva u Hrvatskoj i problematizirati teškoće društvene odgovornosti i masovnih medija, odnos vlasnika medija i vlasnika politike. Predložiti modele održivog opstanka medija u službi demokracije, a ne u službi profita vlasnika. Upozoriti na paralelizam starih masovnih medija i novih personaliziranih medija društvenih mreža koji predstavljaju novi izazov shvaćanju i oblikovanju jedinstvenog društva i odgovornosti prema takvom društvu.

Nenad Bakić - Korijeni neslobode javnih i poslovnih medija

Javna televizija je svojim netržišno-tržišnim financiranjem ‘razbila’ komercijalne televizije i onda kaskamo praktički sve medije koji se bave informiranjem. Kako je poznato da javna TV ne može biti dominantan medij (osim u totalitarnim režimima) nego samo ‘sigurnosni pojas’, a da je ključ slobode medija njihova profitabilnost, ovime javna TV u stvari zatire medijske slobode umjesto da ih štiti. To se najviše ogleda u poslovnim medijima. Demokracije nema bez slobodnih medija, a možda i najosjetljivi ‘živac’ slobodnog društva je dodirna točka između demokracije, medija i kapitala (businessa), što su u stvari poslovni mediji. Oni posluju toliko loše, a među onima koji su preživjeli, tj. nisu se ugasili, neki svojim enormnim gubicima indiciraju da možda služe nekim partikularnim interesima koji nisu u interesu slobodne javnosti. Naime, pitanje je koje se postavlja je zašto opstaju unatoč enormnim gubicima, koji su interesi onih koji ih održavaju na životu?

Ova stranica koristi kolačiće

neki od tih kolačića nužni su za ispravno funkcioniranje stranice, dok se drugi koriste za praćenje korištenja stranice radi poboljšanja korisničkog iskustva.

Za više informacija pogledajte naše uvjete korištenja.

  • Kolačići koji su nužni za ispravno funkcioniranje stranice. Moguće ih je onemogućiti u postavkama preglednika.