Objavljen rad znanstvenika IRB-a u Chemistry – A European Journal 2012

28.8.2012.
Objavljen rad znanstvenika IRB-a u Chemistry – A European Journal 2012

Znanstvenici OKB-ovog Laboratorija za sintetsku organsku kemiju (LSOK) u suradnji s kolegama iz Grupe za teorijsku kemiju, Zavoda za fizičku kemiju i Department of Chemistry, University of Victoria iz Kanade, objavili su rad u časopisu Chemistry – A European Journal 2012, Vol. 18, 10617-10623 (IF=5.93).

Rad pod naslovom “Very Efficient Generation of Quinone Methides Through Excited State Intramolecular Proton Transfer (ESIPT) to Carbon Atom” autora Nikole Basarića, Nađe Došlić, Jakova Ivkovića, Yu-Hsuan Wanga, Momira Mališa i Petera Wana je rezultat aktivnosti u okviru projekta 02.05/25 „Fotokemija policikličkih molekula: od istraživanja mehanizma reakcije do novih lijekova i medicinskih primjena”. Projekt financira HRZZ, a voditelj projekta je dr. sc. Nikola Basarić.

U radu je opisan prvi primjer vrlo učinkovitog (Φ = 0.7) intramolekulskog prijenosa protona u pobuđenom stanju (ESIPT) s fenolnog OH na ugljikov atom susjednog aromatskog prstena. Teorijska i eksperimentalna istraživanja opisana u radu mijenjaju dugo-važeće paradigme jer pokazuju da protoniranje ugljikovog atoma ne mora biti intrinzički spor i neučinkovit proces.

Kontaktirajte nas